Handelsbetingelser

Tryghedsgaranti

Du har altid god tid til at vurdere købet. Inden for 30 dage kan du nemlig fortryde et køb og sende varen retur. Varen kan også returneres i en af vore butikker, dog må varen ikke have været taget i brug eller emballagen brudt. I tilfælde af at varen har været i brug eller emballage brudt, skal varen sendes retur til webshoppen - du betaler returportoen. Ubrugte varer og varer i intakt emballage tages retur og varens pris bliver refunderet.

Personlige oplysninger

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Som registreret hos www.harald-nyborg.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til postordre@harald-nyborg.dk. Personoplysningerne registreres hos Harald Nyborg A/S

Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand, dog videregives din email-adresse og mobilnummer til GLS, Postnord og Danske Fragtmænd i forbindelse med afsendelse af pakker (så du kan modtage leveringsoplysninger, herunder T&T). For at sikre bedst mulig kundeservice tillader vi os at give din mailadresse til Trustpilot i håb om du efter dit køb vil vurdere din oplevelse af handlen hos os.

Priser

Alle priser er inkl. 25% moms. Priser og ekspeditionsgebyr er normalt gældende indtil næste katalogudgivelse, der sker i januar det følgende år. Tilbudsvarer dog kun i en tidsbegrænset periode eller til varen er udsolgt. Der tages dog forbehold for eventuelle prisændringer, som er uden for vores indflydelse (prisstigninger, nye pris- og afgiftslove, porto-/transportstigninger, omkostningsstigninger osv.), samt mod trykfejl.

Prisgaranti

Vi har prisgaranti, hvilket vil sige, at vi hele tiden arbejder ud fra at have den laveste pris, og holder øje med vores konkurrenters priser. Vores prisgaranti betyder, at hvis du finder en identisk vare til en lavere pris ved en national konkurrent i samme uge, som vores vare er markedsført, refunderer vi prisforskellen. Det forudsætter dog, at varen kan leveres andetsteds her og nu. Medbring dokumentation i form af annonce, katalog eller faktura. Prisgaranti sikrer dig, at du altid trygt kan handle i Harald Nyborg - du får nemlig altid den laveste pris. Prisgaranti gælder ikke for varer, som andre kun udbyder i begrænset kø- og åbningstilbud, i begrænset omfang og tid, skaffevarer, samt internetbaserede forretninger uden fysiske butikker.

Betaling

Køb foretaget på www.harald-nyborg.dk
Der kan betales med følgende nordisk udstedte betalingskort: Dankort, VISA/Dankort, VISA, MasterCard, Visa Elektron og kundekort til Harald Nyborg, Jem & Fix og Daells Bolighus. Der betales ingen kortgebyr på hjemmesiden. Der kan også betales med Dankort via MobilePay.

Pengene bliver reserveret på din konto ifm., at ordren lægges på www. harald-nyborg.dk. Vi trækker dog først pengene på din konto, når varerne afsendes til den ønskede leveringsadresse. I forbindelse med delleverancer tillader vi os at trække det fulde beløb, når vi sender den første del af ordren.

Det er gratis at benytte betalingskort, da vi betaler alle gebyrer. Beløbet på din bestilling trækkes ikke fra din konto, før varen er afsendt fra vores lager. Alle oplysninger om kortnummer og udløbsdato bliver krypteret af vores betalingsformidler (DIBS).

For at handle på www.harald-nyborg.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort.

Afgivelse af ordre

Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. Harald Nyborg har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt.

Når du har afgivet en ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre.

Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået.

Annullering af ordre

Har du ikke modtaget en bindende ordrebekræftelse/faktura fra Harald Nyborg, og er din ordre endnu ikke effektueret af Harald Nyborg, kan du annullere din ordre ved at kontakte vores kundecenter.

Er varerne pakket/afsendt af Harald Nyborg, har du stadig mulighed for at fortryde købet. Kontakt kundeservice på tlf. 63959595 eller e-mail postordre@harald-nyborg.dk.

Leveringstid

Leveringstiden er i øjeblikket 1 - 3 hverdage.

Levering og omkostninger

Lette forsendelser leveres med PostNord eller GLS. Tunge/volume forsendelse leveres med fragtmand. Forsendelse med fragtmand leveres i grundplan. Som udgangspunkt stilles ingen forsendelser uden kvittering for modtagelsen. Såfrem der ikke træffes nogen hjemme lægger fragtmanden en besked. Kontakt fragtmanden og aftal ny udkørsel. Harald Nyborg betaler andengangs udkørsel. Leveringer som efter købers ønske stilles uden kvittering er for købers egen risiko ved eventuelle mangler og beskadigelse.

Under 20 kg.

Leveret til din arbejdsplads med GLS25,00
Leveret til GLS pakkeshop25,00
Leveret til din adresse med GLS49,00
Leveret til din arbejdsplads med PostNord25,00
Leveret til PostNord pakkeboks25,00
Leveret til din adresse med PostNord45,00

Tunge/volume forsendelser over 20 kg.

Leveret til din arbejdsplads219,00
Leveret til privatadresse219,00

Dellevering

Ved dellevering hæves det fulde beløb inkl. fragt ved afsendelsen af 1. forsendelse. Omkostninger i forbindelse med delleveringer afholdes af Harald Nyborg A/S, herunder fragt for yderligere forsendelser.

Fuldmagt

Henstilling af leveringer uden kvittering er kun muligt såfremt en fuldmagt forefindes på leveringsadressen.

Track & trace

Når vi afsender din ordre modtager du en mail, hvor du kan følge din pakke fra os til det leveringssted, du har valgt ved afgivelse af din ordre.

Undtagelse ved køb af produkter som ikke sendes fra vores eget lager( dem vi betegner som Direkte Levering fra fabrik f,eks. brændsel, drivhuse, våben, værdiskabe og plænetraktorer). Der sendes ikke en track & trace besked. (bemærk brændsel leveres kun til brofaste øer).

Forsendelsesomkostninger

Forsendelsesomkostninger tillægges varens pris med mindre varen leveres direkte fra leverandør eller fragtfri kampagner er gældende. Fragtfri levering gælder kun indenfor Danmarks grænser.

Levering til Grønland og Færøerne

Levering kun ved forudbetaling.

Under 30 kg (undtaget volumevare) sendes med PostNord (MyPack). Ønskes luftfragt ”fremgår priser af hjemmesiden ved bestilling”
Over 30 kg til Grønland med Royal Arctic, til Færøerne med Faroe Ship. Fragt fra afskibningshavn til modtagerland afregnes af modtager direkte med speditør.

Kvittering

Kvitteringen er det sidste trin i indkøbsprocessen, og vi anbefaler, at du udskriver den umiddelbart efter købet. Du vil også modtage en bestillingskvittering efter ordreafgivelse. Ved forsendelsen bliver vedlagt en faktura, som skal fremvises ved eventuel ombytning eller reklamation. Fakturaen er også dit bevis på reklamationsretten - hvis uheldet skulle være ude. Faktura sendes også på mail ved afsendelse af din ordre.

Produkter uden levering gennem postordre

Vi har en del varer der ikke kan leveres som postordre forsendelse. Dette begrundes med at det enten er flydende væsker, - at der skal oprettes et abonnement, registrering eller at det er sprængfarlige stoffer/fyrværkeri.

Fortrydelsesret

Du kan uden begrundelse fortryde den indgåede aftale inden for 30 dage. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget dine varer.

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan gives til Harald Nyborg på tlf. 63959595 eller mail postordre@harald-nyborg.dk eller ved at benytte standardfortrydelses-formularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet, udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Varen kan også returneres i en af vore butikker, dog må varen ikke have været taget i brug eller emballagen brudt.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du udøver din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger, vi har modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Tilbagebetalingen vil ske uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om, at du vil fortryde den indgåede aftale. Vi gennemfører tilbagebetalingen uden tillæg af gebyrer og med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved dit køb, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.

Returnering
Har du allerede modtaget varerne, kan du returnere dem i nærmeste butik eller sende dem retur til Harald Nyborg uden unødig forsinkelse og senest 30 dage fra den dato, hvor du har informeret os om, at du vil udnytte din fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 30 dage. Det er vigtigt, at forsendelsen forsynes med porto, som du selv skal betale. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for f.eks store TV, hvidevarer og andre produkter som pga. deres vægt/størrelse/indhold ikke accepteres som post eller GLS pakke.

Udgifterne for returnering af disse produkter forventes at beløbe sig til DKK 399,- incl. moms. Kontakt os på 63959595, hvis du ønsker, at vi booker en afhentning på din regning.


Du kan fortryde dit køb/returnere en vare ved at:

Du kan også benytte den fremsendte standardfortrydelsesretsformular, men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Du skal selv afholde udgiften for returnering af varen.

Reklamationsret ved fejl og mangler

Når du handler på www. harald-nyborg.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, skal du snarest muligt og indenfor rimelig tid kontakte Harald Nyborg og forklare, hvori fejlen eller manglen består. I forbindelse med reklamation formodes fejl indtil 6 måneder efter leveringen at have været til stede på leveringstidspunktet med mindre Harald Nyborg A/S kan sandsynliggøre andet, eller der er tale om en vare med en forventet levetid på under 6 måneder. For at en reklamation kan godkendes, er det selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Godtages reklamationen, refunderer vi naturligvis fragtomkostninger svarende til gældende takst hos Postnord eller GLS, hvis varen er sendt til os. Hvis du vælger at sende varen, så skal den sendes til: Harald Nyborg Gammel Højmevej 30, 5250 Odense SV. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage og vedlæg venligst kopi af faktura/bon, og en beskrivelse af fejlen/manglen ved varen.

Forbehold

Der tages forbehold for eventuelle korrektur- og prisfejl, tekniske fejl, samt for udsolgte varer og force majeure, naturfænomener, naturkatastrofer samt arbejdskonflikter og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.

Erhvervskunder og B2B

Reklamation og mangler
Ved levering skal køber straks foretage en sådan undersøgelse af det solgte som ordentlig forretningsbrug kræver. Hvis køber vil påberåbe sig en mangel, skal køber straks give sælger besked. Såfremt køber har opdaget, eller burde have opdaget, manglen og ikke reklamerer som anført, kan køber ikke senere gøre manglen gældende. Sælger kan frit vælge at afhjælpe manglen eller foretage omlevering. Såfremt sælger anmoder derom, skal køber umiddelbart efter reklamationen, for købers regning og risiko, returnere den angiveligt mangelfulde vare til sælger i original emballage. Sælger forbeholder sig ret til kun at modtage den angivelig defekte del. Reklamationer på mangler og brækage forårsaget i erhvervsmæssige sammenhænge accepteres ikke.

Forbehold for priser og ordrebekræftelse
Vi forbeholder os ret til at annullere en handel, hvis der er opgivet forkerte priser på hjemmesiden, da disse er automatisk beregnet. Ligeledes forbeholder Harald Nyborg A/S sig ret til at begrænse antallet af solgte enheder til særlig markedsført pris, da vi altid vil prioritere salg til private.

E-mailen, der modtages efter at en ordre er gennemført, er således alene en kopi af indkøbskurven, og ikke Harald Nyborgs accept på at handlen gennemføres.

Immaterielle rettigheder
Enhver leverance af produkter sker med respekt af de pågældende producenters immaterielle rettigheder, og sælger er uden ansvar af nogen art for købers handlinger i strid med disse rettigheder.

Ejendomsforbehold
Sælger forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer indtil hele købesummen inklusive leveringsomkostninger samt eventuelle renter og omkostninger er betalt fuldt ud. Køber forpligter sig til at holde leverancen forsikret og skadefri, indtil hele købesummen er lagt.

Forbrugeraftaleloven

Din ordreafgivelse og dit køb ved Harald Nyborg A/S via internettet er underlagt almindelig dansk lovgivning. Læs om sikkerhed og dine rettigheder når du handlet på internettet: www.forbrugerstyrelsen.dk

Klageadgang
Du har adgang til at klage til Forbrugerklagenævnet, hvis du er utilfreds med varen, du har købt og ikke kan blive enig med vores Kundeservice om en fornuftig løsning på tvisten. Klager kan rettes til Forbrugerklagenævnet, Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, www.forbrug.dk.

Følg linket for at indgive en online klage hos Forbrugerklagenævnet:

minsag.forbrug.dk/FKVWeb/CheckComplaintStart.aspx

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse postordre@harald-nyborg.dk

Kundeservice

Telefonerne er åbne mandag til fredag fra kl. 8.00 - 19.00 for bestilling af varer, som skal leveres via postordre samt spørgsmål vedr. din forsendelse, kontakt kundeservice på tlf. nr. 63959595.

Spørgsmål til kundeservice sendt pr. e-mail vil så vidt mulig blive besvaret på hverdage i tidsrummet 8.00 - 19.00. Henvendelser modtaget efter 19.00 vil først blive besvaret næstfølgende hverdag, kontakt kundeservice på e-mail postordre@harald-nyborg.dk

Serviceafdeling samt tekniske spørgsmål

Telefonerne er åbne mandag til fredag fra kl. 8.00 - 19.00 kontakt serviceafdelingen på tlf. 63959508.