• Landsdækkende bytteservice
  • Fragt fra kr. 44,-

Handelsbetingelser

Priser

Alle priser er inkl. 25% moms. Tilbudsvarer dog kun i en tidsbegrænset periode eller til varen er udsolgt.

Betaling

Køb foretaget på www.harald-nyborg.dk.

Der kan betales med følgende nordisk udstedte betalingskort: Dankort, VISA/Dankort, VISA, MasterCard og Visa Elektron. Der betales ingen kortgebyr på hjemmesiden. Der kan også betales med Dankort via MobilePay. Pengene bliver reserveret på din konto ifm., at ordren lægges på www.harald-nyborg.dk. Vi trækker dog først pengene på din konto, når varerne afsendes til den ønskede leveringsadresse. Det er gratis at benytte betalingskort, da vi betaler alle gebyrer. Beløbet på din bestilling trækkes ikke fra din konto, før varen er afsendt fra vores lager. Alle oplysninger om kortnummer og udløbsdato bliver krypteret af vores betalingsformidler (DIBS).


For at handle på www.harald-nyborg.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort.

Annullering af ordre

Har du ikke modtaget en ordrebekræftelse/faktura fra Harald Nyborg, og er din ordre endnu ikke effektueret af Harald Nyborg, kan du annullere din ordre ved at kontakte vores kundeservice. Er varerne pakket/afsendt af Harald Nyborg, har du stadig mulighed for at fortryde købet. Kontakt kundeservice via formular her eller på tlf. 63 95 95 95.

Leveringstid

Leveringstiden er 1–3 hverdage på alm. lagervarer.
Leveringstiden kan variere for varer mærket som ”leveres direkte af leverandør” og er oplyst under den enkelte vare.

Levering og omkostninger

Lette forsendelser leveres med PostNord. Tunge/volume forsendelse leveres med fragtmand. Forsendelse med fragtmand leveres i grundplan. Som udgangspunkt stilles ingen forsendelser uden kvittering for modtagelsen. I tilfælde af forgæves udkørsel af fragtforsendelser, betaler Harald Nyborg for anden gangs udkørsel. Kontakt Danske Fragtmænds kundeservice på mail [email protected] og aftal ny udkørsel. Leveringer som efter købers ønske stilles uden kvittering, er for købers egen risiko ved eventuelle mangler og beskadigelse.



Leveringsmuligheder (forsendelser under 20 kg)

Omkostninger

Leveret til din arbejdsplads med PostNordFra 59,00
Leveret til PostNord pakkeboksFra 44,00
Leveret til din adresse med PostNordFra 59,00
Leveret til din adresse med PostNord (volumevarer)Fra 95,00
Leveret til din adresse med Danske Fragtmand (volumevarer)  Fra 139,00


Leveringsmuligheder (forsendelser over 20 kg)Omkostninger
Leveret til din arbejdsplads Fra 329,00
Leveret til privatadresseFra 329,00


Bestillingsvarer

Med fragtmand over 20 kg eller volumevare - levering til kantsten.
PostNord efter valgt leveringsform.


​​​​​​​Forudsætning for levering af brændsel

Levering af brændsel (træpiller og træbriketter) - kun levering til brofaste øer. Fragt tillægges. Der kan være prisforskel ift. til salg i butikkerne af enkeltposer kontra pallesalg. For levering kræves fast grund (asfalt, beton, fliser etc.) til lastbilen. Levering i perlesten, grus og andet løst underlag er ikke muligt. Der kan ikke aftales bestemt leveringsdag eller tidspunkt. Varen stilles uden forudgående aftale.


Forudsætning for levering af BIG BAGS med sten, grus osv.

Levering af BIG BAGS (sten, grus, jord osv.) - kun levering til brofaste øer. Fragt tillægges. Ved forsendelse sker aflæsning med sættevogn og kran og kun til kantsten. For levering kræves fast grund (asfalt, beton, fliser etc.) til lastbilen. Levering i perlesten, grus og andet løst underlag er ikke muligt. Der kan ikke aftales bestemt leveringsdag eller tidspunkt. Varen stilles uden forudgående aftale.


​​​​​​​Øvrig information for alle bestillingsvarer

Leveringstiden kan variere - leveringstiden er opgivet på hjemmesiden under den enkelte vare. På nuværende tidspunkt kan vores leverandører desværre ikke sende Track and Trace e-mail på forsendelser bestilt som bestillingsvare.

Fuldmagt

Henstilling af leveringer uden kvittering er kun muligt såfremt en fuldmagt forefindes på leveringsadressen.

​​​​​​​PostNord Flexlevering

Track & trace

Når vi afsender din ordre, modtager du en mail, hvor du kan følge din pakke fra os til det leveringssted, du har valgt ved afgivelse af din ordre. Dog med undtagelse af vare mærket som ”leveres direkte af leverandør” – her vil der ikke blive sendt track & trace meddelelse, da dette ikke er muligt for vores leverandører.

Forsendelsesomkostninger

Forsendelsesomkostninger tillægges varens pris, medmindre der i en given periode er fragtfri kampagner. Fragtfri levering gælder kun indenfor Danmarks grænser.

Levering til Grønland og Færøerne

Bestillinger under 20 kg vil normalt blive sendt med PostNord. Her kan du vælge om forsendelsen enten skal sendes med fly eller post. Fragtomkostningen vil fremgå af din ordre, og der vil ikke blive pålagt yderligere omkostninger. Varer der er volumevare/særligt uhåndterlige varer og under 20 kg. vil kun blive sendt med skib, er den ønskede vare under denne kategori, vil det fremgå i indkøbskurven, under forsendelse.

Bestillinger over 20 kg sendes med skib med Royal Arctic Line til Grønland og med Faroe Ship til Færøerne. På disse ordrer vil der blive pålagt et ekspeditionsgebyr, som dækker vores håndtering og transport af godset til speditør/dansk havn, beløbet kan variere alt efter varerne der bestilles og vil fremgå på bestillingen når ”land” er ændret. Den yderligere transport (+ eventuelle toldomkostninger) fra dansk havn til Grønland / Færøerne, afregner du selv direkte med speditøren og kendes ikke af Harald Nyborg.

​​​​​​​

Kvittering

Kvitteringen er det sidste trin i indkøbsprocessen, og vi anbefaler, at du udskriver den umiddelbart efter købet. Du vil også modtage en kvittering efter ordreafgivelse. Ved forsendelsen bliver vedlagt en følgeseddel og din faktura sendes på mail. Faktura skal medbringes ved ombytning, returnering eller eventuel reklamation.

Produkter uden levering gennem postordre

Vi har en del varer der ikke kan leveres som postordre forsendelse. Dette begrundes med at det enten er flydende væsker, - at der skal oprettes et abonnement, registrering eller at det er sprængfarlige stoffer/fyrværkeri.

Fortrydelsesret

Du kan uden begrundelse fortryde den indgåede aftale inden for 30 dage. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget dine varer.Sender du din vare retur til os, skal du inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan gives ved at kontakte kundeservice via formularen her eller på tlf. 63 95 95 95. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet, udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Varen kan også returneres i en af vore butikker, dog må varen ikke have været taget i brug eller emballagen brudt. Dette gælder dog ikke varer der er mærket ”leveres direkte af leverandør”, disse kan desværre ikke returneres til butik, men kan kun sendes retur til Harald Nyborg, Gammel Højmevej 30, 5250 Odense SV. Returnering er desværre ikke muligt ved henvendelse på adressen, men du kan kontakte vores kundeservice på tlf. 63 95 95 95 og vi kan hjælpe med at, booke en afhentning af produktet. Du hæfter selv for returportoen, denne vil være svarende til beløbet for leveringen og vil blive fratrukket dit købsbeløb


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du udøver din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger, vi har modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Tilbagebetalingen vil ske uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om, at du vil fortryde den indgåede aftale. Vi gennemfører tilbagebetalingen uden tillæg af gebyrer og til samme betalingskort, som du benyttede ved dit køb. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.


Returnering

Har du allerede modtaget varerne, kan du returnere dem i nærmeste butik eller sende dem retur til Harald Nyborg uden unødig forsinkelse og senest 30 dage fra den dato, hvor du har informeret os om, at du vil udnytte din fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 30 dage. Det er vigtigt, at forsendelsen forsynes med porto, som du selv skal betale. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Der er varer der i kraft af deres art, ikke kan returneres med normal post. Dette gælder f.eks. store TV, hvidevarer og andre produkter som pga. vægt/størrelse/indhold ikke accepteres som post eller pakke. Du kan kontakte vores kundeservice på tlf. 63 95 95 95 hvis du ønsker at, vi skal hjælpe med at booke en afhentning. Udgifterne for returnering af disse produkter, vil du selv skulle afholde og vil være svarende til beløbet for leveringen. Beløbet vil blive fratrukket dit købsbeløb. Reservedele  og varer der er mærket ”leveres direkte af leverandør” og ”sælges kun i webshop”, kan desværre ikke returneres til butik, men kan kun sendes retur til Harald Nyborg, Gammel Højmevej 30, 5250 Odense SV. Returnering er desværre ikke muligt ved henvendelse på adressen.


Du kan fortryde dit køb/returnere en vare ved at:



  • Afvise modtagelse af varen/undlade at afhente en forsendelse
  • Returnere varen i en af vores fysiske butikker – dette gælder dog ikke reservedele og vare mærket ”leveres direkte af leverandør” og ”sælges kun i webshop”.​​​​​​​
  • Sende varen retur til Harald Nyborg



Du kan også benytte den fremsendte standardfortrydelsesretsformular, men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Reklamationsret ved fejl og mangler

Når du handler på www.harald-nyborg.dk har du som forbruger selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, skal du snarest muligt og indenfor rimelig tid kontakte Harald Nyborg og forklare, hvori fejlen eller manglen består. Hvis du reklamerer indenfor 2 måneder, vil reklamationen altid være rettidig. I forbindelse med reklamation formodes fejl indtil 6 måneder efter leveringen at have været til stede på leveringstidspunktet medmindre Harald Nyborg A/S kan sandsynliggøre andet, eller der er tale om en vare med en forventet levetid på under 6 måneder. For at en reklamation kan godkendes, er det selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Godtages reklamationen, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger. Hvis du vælger at sende varen, skal den sendes til: Harald Nyborg, Gammel Højmevej 30, 5250 Odense SV. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage og vedlæg venligst kopi af faktura/bon, og en beskrivelse af fejlen/manglen ved varen.

Mængdebegrænsning

Hvis ikke anden mængdebegrænsning fremgår af annonceringen af prismæssigt nedsatte varer på www.harald-nyborg.dk gælder en mængdebegrænsning på 5 stk. pr. kunde. Køb af yderligere antal vil være til normal pris.

Erhvervskunder og B2B

Reklamation og mangler

Ved levering skal køber straks foretage en sådan undersøgelse af det solgte som ordentlig forretningsbrug kræver. Hvis køber vil påberåbe sig en mangel, skal køber straks give sælger besked. Såfremt køber har opdaget, eller burde have opdaget, manglen og ikke reklamerer som anført, kan køber ikke senere gøre manglen gældende. Sælger kan frit vælge at afhjælpe manglen eller foretage ny levering. Såfremt sælger anmoder derom, skal køber umiddelbart efter reklamationen, for købers regning og risiko, returnere den angiveligt mangelfulde vare til sælger. Sælger forbeholder sig ret til kun at, modtage den angivelig defekte del.


Immaterielle rettigheder

Enhver leverance af produkter sker med respekt af de pågældende producenters immaterielle rettigheder, og sælger er uden ansvar af nogen art for købers handlinger i strid med disse rettigheder.


Ejendomsforbehold

Sælger forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer indtil hele købesummen inklusive leveringsomkostninger samt eventuelle renter og omkostninger er betalt fuldt ud. Køber forpligter sig til at holde leverancen forsikret og skadefri, indtil hele købesummen er lagt.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Harald Nyborg A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med data behandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på www.harald-nyborg.dk er Harald Nyborg A/S. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os her.

Forbrugeraftaleloven

Din ordreafgivelse og dit køb ved Harald Nyborg A/S via internettet er underlagt almindelig dansk lovgivning. Læs om sikkerhed og dine rettigheder når du handlet på internettet: www.forbrug.dk


Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice via formularen her. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.


For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.


Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.


Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her.


Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse [email protected]

Kundeservice

Telefonerne er åbne mandag til fredag fra kl. 8.00 - 17.00 tlf. 63 95 95 95.


Spørgsmål til kundeservice sendt pr. e-mail, vil så vidt muligt blive besvaret på hverdage i tidsrummet 8.00 - 17.00. Henvendelser modtaget efter 17.00 vil først blive besvaret næstfølgende hverdag, kontakt kundeservice her

Serviceafdeling samt tekniske spørgsmål

Telefonerne er åbne mandag til fredag fra kl. 8.00 - 17.00. Kontakt serviceafdelingen på tlf. 63 95 95 08.

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 18. juli 2022