Erhverv og offentlige institutioner

1. Hvordan bliver jeg erhvervskunde?

For at blive erhvervskunde skal du kontakte kundeservice her eller på telefon 63959595, så sender vi dig et ansøgningsskema på mail, som skal udfyldes og indsendes til os.


Herefter gennemgår vores bogholderi din ansøgning, og kontakter dig. Processen tager typisk 1-2 uger.

2. Kan min offentlige institution handle med EAN-nummer?

Du kan sagtens handle med EAN-nummer på hjemmesiden. Når du bestiller, vælger du blot at handle som offentlig institution, og indtaster til sidst jeres EAN-nummer i feltet "Betalingsform". Skal der rekvisitionsnummer på fakturaen indtastes dette bare i beskedfeltet under bestillingen.

3. Kan min private virksomhed handle med EAN-nummer?

Du kan sagtens handle med EAN-nummer på hjemmesiden. Når du bestiller, vælger du blot at handle som offentlig institution, og indtaster til sidst jeres EAN-nummer i feltet "Betalingsform". Skal der rekvisitionsnummer på fakturaen indtastes dette bare i beskedfeltet under bestillingen.tekst

4. Kan ansatte i min virksomhed / offentlige institution handle i butikken med min firmakonto?

Ja, det kan de sagtens – hvis virksomheden / institutionen allerede er oprettet som kunde.


Når der handles på konto i butikkerne skal der medbringes ID på personen, der handler, rekvisition eller andet der viser, hvor personen kommer fra, samt jeres kundenummer.  Hvis du handler for en offentlig institution, skal du også medbring EAN-nummer.


Alt dette oplyses ved kassen, og ekspedienten vil sætte købet ind på jeres konto.

5. Kan min virksomhed få tilsendt faktura til betaling?

Ja, hvis din virksomhed allerede er oprettet med en firmakonto hos os, kan I få tilsendt en faktura.


Når du bestiller på hjemmesiden, skal du bare huske at handle som erhverv, og huske at angive dit kundenummer. Er I ikke oprette kan du se, hvordan I bliver det under "Hvordan bliver jeg erhvervskunde".

6. Hvad er reklamationsperioden ved et erhvervskøb?

Hvis du vil reklamere over et erhvervskøb, skal du gøre det straks efter modtagelse af varen. Se evt. vores handelsbetingelser for en uddybning af reklamation ved erhvervskøb handelsbetingelser.

7. Må jeg handle med henblik på videresalg?

Nej, du må ikke videresælge de produkter, du køber fra os. Dette forbud gælder både i B2B-forhold og i B2C.

8. Er der fortrydelsesret på erhvervskøb?

Ja, du har 30 dages fortrydelsesret på erhvervskøb. Der gælder de samme regler her, som ved almindelige forbrugere. Læs mere under retur og fortrydelsesret.

9. Får jeg et kundekort, når jeg får en firmakonto?

Nej, du får ikke et kundekort til Harald Nyborg. Du får et kundenummer, som du skal oplyse, når du handler hos os.